fredag, december 20, 2013

En tur tilbage i tiden......

Du har sikkert selv prøvet det........mærket gensynsglæden, så det næsten gør dig rørt til tårer. 
Lige sådan havde jeg det i går, da vi besøgte Koldinghus. To flotte udstillinger, DRs Julekalender 1962-2013 og Klæder skaber film.
En stor oplevelse, at gense de mange lågekalender og alle dukkerne, selv Lillebror sad der. Det fik minderne frem, fra en tid hvor jeg var barn og hvor min søster og jeg stadigvæk havde vores mor.
Det var sjovt at kunne fortælle Rasmus om figurerne, fra en tid, hvor tingene ikke gik så hurtigt.

TV-serien Matador er en af mine favoritter og ved udstillingen Klæder skaber film, var noget af tøjet fra serien udstillet.

Dagen sluttede vi af hos Jensens Bøfhus efter knægtens ønsker. En dejlig dag.



3 kommentarer:

Kristine sagde ...

Det lyder som en rigtig spændende udstilling for store og små. Må undersøge hvor længe udstillingen er der, så vi måske kan nå forbi.
Dejligt med et afbræk fra juletravlheden.

Kari sagde ...

Det lyder som en udstilling lige efter min smag. Elsker jo alle de gamle julekalendere. Bor desværre lidt for langt væk...
Og så er der intet som Jullerup færgeby ;0)

Uldbegavet sagde ...

Hold da op hvor spændende. Jeg kan også godt huske Ingrid og Lillebror, det var en helt anden verden og ville nok ikke fange børn i dag. Det må være sjovt at gense det hele.
Jeg er også vild med Matador. Mon det blomstrede outfit med den hvide krave har tilhørt fru Skjern?