lørdag, oktober 27, 2012

Forbryderisk smart sweater

Bedre sent end aldrig!! Jeg har længe ønsket at gå i gang med en sweater a la Sarah Lund fra Forbrydelsen, men er bare aldrig kommet i gang. Den er hurtig strikket og modellen kan også strikkes uden strukturmønster.


Faktaboks:
Opskrift: Forbrydelse sweater fra Familie Journalen 02.10.2009
Garn: Ca. 325 g Samarkand  Fv 55 fra Garn-Garagen (der er strikket med 2 tråde)
Pinde: 4 og 4½
Ændringer: Jeg har ikke lavet mønster på ærmerne.
Hot or Not: Jeg er vild med den, lige hvad jeg manglede. Der skal bestemt laves flere. Jeg vaskede blusen i hånden og så fik den lige et par omgange i tørretumbleren på laveste varme.

10 kommentarer:

Lea sagde ...

Hvor er den bare flot - kan sørme godt forstå du skal have flere i samme stil.

Den må også være dejligt blød når den er strikket i det lækre Samarkand!

Lis sagde ...

Hvor er den bare flot.
Jeg kan også godt forstå du er vild med den.

Har du selv fundet på at lave mønsteret med ret masker så det hæver sig selv op ?

Kh. Lis

Citronmoster sagde ...

Hvor ser den blød og lækker ud :)

Ulla Røjkjær sagde ...

Lækker hyggelig strik.. Skøn farve er det også.

Tineke sagde ...

Smukt smukt, sådan nogle sweaters er lige til at krybe ind i!

Uldbegavet sagde ...

Den er sød og ser dejlig varm og blød ud. Lækker farve.

Susanne sagde ...

Den er lækker. Jeg kan godt lide, at mønsteret er i strukturen og ikke i en helt anden farve.

Anonym sagde ...

Hej . Som altid flot når det er dig der har lavet det...Er opskriften i en af de lille bøger som sommetider følger med fj...
Hilsen Pia Jensen fra Storvorde

Hygge-Strik sagde ...

Opskriften er at finde på internettet, på Familie Journalens hjemmeside.

dane sagde ...

de bien beau modèles bravo c' est super biz