tirsdag, august 07, 2012

M&M.......det kan vi lide :-)

Når det nu alligevel stor regner udenfor, skal fridagen bruges til indendørssysler. Disse lækre M&M småkager er lige kommet ud af ovnen....lækre :-)
Opskriften har jeg fundet på nettet,  har lavet lidt om på den.

Opskrift på M&M småkager:
1 pose M&M 180 g
350 g blød smør
150g rørsukker
1 æg
2 tsk vaniliesukker
3 tsk. bagepulver
1 tsk salt
Lidt vand til at samle dejen med.

Jeg bagte min ved 170 grader (varmluftovn) i 10-13 min.
Ingredienserne blandes sammen. Jeg lod min dej hvile i køleskabet en time. Dejen trilles til kugler på størrelse med en hasselnød, sættes på plade og en chokoladeknap trykkes i hver lille kage.

7 kommentarer:

Ulla Røjkjær sagde ...

Uha endda hvor det ser ud til at være nogle lækre kager. Savle, savle.
Dem må jeg hvis prøve på et tidspunkt..

Lea sagde ...

Nu får jeg lyst til at smide strikkepindene og bage!!!!

Irene sagde ...

Hvornår skal jeg komme til kaffe:-)

Susses spindehjørne sagde ...

Ummmmm

Hygge-Strik sagde ...

Det er bare med at søge efter dem på nettet, der er masser af forskellige varianter.

duBedåre sagde ...

Så deilige! Og er de virkelig helt uten mel? Passer en allergiker som meg utmerket!

Kos deg med småkaker og tenåring i huset. De er vel like søte? (0:

Frida sagde ...

Hej. Kunne tænke mig at prøve dine småkager, men skal der ikke noget mel i dejen?