mandag, juni 11, 2012

Småkager med lakrids og tranebær

Jeg bager ellers kun småkager til jul, men denne opskrift hos Hanne K´Verden skulle prøves. De smager ganske dejligt, dog skal jeg have fundet noget andet lakridspulver end den jeg kunne få fra Urtekram, kagerne kunne godt tåle lidt mere smag af lakrids. i opskriften skal der 250g sukker i, det syntes jeg er for sødt, næste gang vil jeg prøve med 200g.
En lille portion af dem er allerede havnet oppe hos svigermor i Nordjylland, som syntes de var ganske fortræffelige.

5 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Dem skal jeg prøve at bage :-) jeg har købt Bühlows lakridspulver og det er bare mums.
kh
Angelika

Annelise sagde ...

Dem skal jeg vist også prøve. Jeg elsker lakrids. Prøv lakridspulver fra Bornholm. Ham der producerer lakrids har været en del omtalt i tv da han har været med i vækstfaktor men kom ikke med i finalen. Det smager fantastisk oven på is.

Lone Larsen sagde ...

umm de lyder sørme lærke, kunne da godt være de skal prøves

Lin sagde ...

Med lakridspulder??? Det lyder spaendende.

Uldbegavet sagde ...

Uhm det lyder lækkert, en skam at jeg ikke må spise den slags.