mandag, juni 18, 2012

24 Hours Le Mans

Atter hjemme efter en gigantisk folkefest i Le Mans i Frankrig.
Hele familien var af sted,  det var sønnike og min første gang, nu skulle verdens største motorsports begivenhed opleves på nært hold. Det var min mands 11 gang.
Vi kørte selv og rejste med K-Rejser, boede i telt på Beausejour Camp.
Der er mange højdepunkter fra vores 5 dage i Le Mans.
 Torsdag aften underholdt stand-up komiker Thomas Hartmann i teltet, han var sørme sjov.
 Fredag formiddag var vi til pitwalk, hvor vi kunne komme meget tæt på bilerne. Senere fredag oplevede vi de danske kører på tæt hold i teltet på K-Camp og Audi havde gaver med til alle de kvindelige gæster, det kan have sin fordele at være i undertal :-)
 Motorsportsfans oplevede jeg som festlige og sjove at være sammen med, der var en speciel stemning overalt,  flere gange mødte vi venlighed/høflighed. Fredag aften havde vi været i Le Mans by og se den flotte køreparade, desværre var der allerede mange mennesker inde i byen da vi kom, men straks var der folk der flyttede sig, så sønnike kunne komme frem og se optoget. Tilbage med en propfyldt sporvogn var der englændere der rejste sig op, så vi kunne sidde ned osv , jeg oplevede at man gerne ville gøre noget for andre
 Lørdag var den store dag og kort før start, blev alle de deltagendes nationalmelodi spillet på banen, der var det ret fedt at være dansker og høre den danske nationalmelodi og se dannebrog overalt på tribunen.
Og jo der er et højt støjniveau, alligevel så vænner man sig meget hurtig til det,  hovedtelefoner og ørepropper er nødvendig.
Høj service fra K-Rejser, meget hjælpsomme personale, god mad, festlig undeholdning i teltet om aftenen, rene toiletter osv og selvom vi kvinder virkelig var i undertal, var der taget hensyn til os.

5 kommentarer:

Ulla Røjkjær sagde ...

Det lyder som en stor oplevelse..

garn og glas sagde ...

Det lyder som en kæmpe oplevelse. Jeg - og manden - drømmer også om en tur til Le Mans, men også i år blev det kun foran tv'et vi så løbet.

monaelisabeth sagde ...

Det er en helt anden verden ..
spændende.
hilsen Mona

Uldbegavet sagde ...

Wow sikke en oplevelse, havde aldrig tænkt på, at man kan tage Le Mans, men jeg er heller ikke til motorsport. Velkommen hjem.

Gitte K sagde ...

Her hjemme er det også en drøm og komme ned opleve den fantastiske stemning live, desværre har jeg altid omkring tidspunktet for Le Mans, så måske ender det med at "drengene" på et tidspunkt må tage afsted uden mig.