tirsdag, april 10, 2012

Batwomen



Navnet er faktisk Batmor og ikke Batwomen. Men skøn det er den, sjov model med de store ærmer og en pasform der hænger løst. Garnet er Geilsk Bomuld/uld og efter vask og 30 sekunder i tørretumbleren, er den blevet så lækker.

Faktaboks:
Model: Batmor fra Tante Grøn
Garn: Geilsk bomuld/uld fv 15 ca. 230g
Pind: Rundpind 3 og 3½ - 60 + 80 cm
Størrelse: S
Bemærkninger: Ærmerne drillede lidt, men jeg fandt en løsning på det, som jeg selv kunne leve med. Selve blusen har jeg forlænget 5 cm i forhold til opskriften. Ribben har jeg også lavet længere og jeg valgte at strikke 1x2 rib som på ærmerne.
Hot or Not: Jeg kommer til at elske denne bluse, garnet er så lækkert og passer godt til dette design. Oprindeligt er opskriften lavet til ren bomuld. Ærmerne er sjove og har den helt rigtige længde.

18 kommentarer:

Karin sagde ...

Den ser lækker ud og det ser rigtig godt ud med de store ærmer.

Angelikas quilts and knits sagde ...

den er rigtig flot og jeg kan godt forstå at du er glad for den :-)
har du måske en smule garn tilovers ? Jeg har givet en veninde noget i julegave og nu ser det ud som om hun kommer til at mangle under 50 gr
kh
Angelika

Jane sagde ...

Hvor er den flot Bebiane :-)

Kludemutter sagde ...

Den ser skøn ud.
Dejligt at se noget andet ')

Knus Yt

Uldbegavet sagde ...

Den er fantastisk fin, jeg er vild med de skønne ærmer.

Tineke sagde ...

Den er da bare så superfin, du Batmor :), lækker farve også, og garnet ér en drøm, strikker også selv i det lige nu, mums!

Vibekes lille ullne sagde ...

Den var kjempelekker! Det er så mange fine danske designs og denne var flott og fin farge. :)

Camilla sagde ...

Hvor er den FEEEEEED!!! Den klæder dig vildt godt, den model skal jeg vist lige søge på!

monaelisabeth sagde ...

Den ser superlækker ud !
og så i det skønne geilsk garn !
hilsen Mona

Dorthe sagde ...

Sådan, hold da op den er flot. Har lige kikket på tanternes hjemmeside og kan se den oprindeligt er til pind 4, har du ændret noget på opskriften?

Bebiane sagde ...

Hej Dorthe
Jeg har strikket den på pind 3½ men da jeg strikker lidt løst, kunne jeg sagtens have strikket på pind 3.

Lis sagde ...

Jeg er også vild med din Batwoman, den er rigtig fin.
Lækker farve synes jeg også.

Kh. Lis

Annette sagde ...

wow den er flot.... gode ændringer...

Synnøve sagde ...

Den var virkelig flott! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)

Anonym sagde ...

Hvor er det en flot bluse Bebber, den passer til den flotte og dygtige pige. Stor knus

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Nøj, hvor er den dog smuk og flot! Wauw!!!

Trillemor sagde ...

Den ser simpelthen også lækker ud og klæder dig rigtig godt:-)

Trillemor sagde ...

Den ser simpelthen også lækker ud og klæder dig rigtig godt:-)