søndag, august 14, 2011

Sønderjysk kaffebord a la......

Når man nu snart bliver 12 år og er rigtig glad for det Sønderjyske kaffebord, så skal man da have sin helt egen udgave af slagsen til fødselsdagen.  Det var en meget overrasket dreng, der i går kunne komme ud til dette kagebord med 7 forskellige slags kager, alle knægtens ynglings. Gæsterne tog godt fra og det var meget populært.
 På bordet var 2 hindbærlagkager, kanelsnegle, citronkage, chokoladekage,  banankage, flødehorn, napoleonshatte, frugt og skåle med slik. Ved alle kager var der placeret et skilt, hvorpå navnet på kagen stod, helt som ved de Sønderjyske kaffeborde vi har besøgt.  Som en ekstra lille sjov ting, have jeg lavet et hæfte med opskrifter på alle kagerne, som gæsterne kunne få med sig hjem.

12 kommentarer:

Lis sagde ...

Lækkert, og en rigtig god ide med opskriftshæfte til de der var interesseret.

Tror jeg ville forspise mig i kage, sådan en dag.

Kh. Lis

Mette Thrysøe sagde ...

Hold da op et lækkert kagebord! :) Det ser bare vildt godt ud! Tillykke med drengen :)

Inger Risengaard sagde ...

Da har da haft travlt, lækkert ser det ud ;-)
KH Inger

Strikkefuglen sagde ...

Tillykke med drengen ;-)
Sikke et lækker kagebord og så kan gæsterne bage dem de synes bedst om, god ide.
Majbritt

Kludemutter sagde ...

Tillykke med sønnen ;)

Kan godt forstå han blev glad,
sikke et flot kagebord.
God ide med opskrifterne.

Yt

Lin sagde ...

Sikke en god idé med det haefte. Lige nu har jeg lyst til at spise skaermen. Mums hvor ser det godt ud, og jeg har bare saadan en soed tand.........

Sylvia sagde ...

Det der så helt fantastisk herlig ut. Hvorfor var ikke jeg bedt? ;) Jeg elsker jo slike kakebord!!

Jane sagde ...

Hold da op, du har vist haft travlt med bageriet :-)
Det ser godt nok lækkert ud....uhmm.
Tillykke med knægten.

Laura sagde ...

Mums, kvik søn du har :-))) Det er lige sådan et kagebord Stine efterlyser, hi,hi
Stort tillykke fra Laura

amstrik sagde ...

sikke et fint kage bord og fed ide med den opskrifthæfte..

Annette sagde ...

Et forsinker tillykke til sønnen Herfra - kagebordet må være en sønderjyde underlegen. Super idee med hæftet.
Bare drengene ikke havde ondt i maven dagen derpå....

Fynpige sagde ...

Nums....de hindbærlagkager ! Guf