torsdag, august 18, 2011

Model Edith


Min turkisfarvet tunika er endelig færdig. Det har været en fornøjelse at strikke den, kan absolut anbefales. Måske har bærestykket været lidt drøj at komme igennem, eller også var det mig, der bare ikke var tålmodig nok :-)
Jeg er ganske tilfreds med resultatet, men jeg skulle nok have strikke den i str. S i stedet for en str. M...hvornår lære jeg det??? Bærestykket er lidt for stort, tunikaen måtte godt have sat lidt tættere på overkroppen, jeg har tænkt mig at vaske den igen og så se om den muligvis vil samle sig lidt. Ellers kan et bånd under barmen sikkert gøre det.

Faktaboks:
Model: Edith designet af Ellen Holm
Garn: 165g Luksusgarn fra Rasmilla - Farve 08 turkis
Hot or Not: Bestemt en dejlig model, den skulle bare være strikket i et nummer mindre til mig. Og så vil det være en fordel, at have en lang tætsiddende bluse/kjole indeunder, så falder tunikaen pænere langs kroppen.

18 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Hvor er den blevet god ;)
Kan godt se halsudskringen er lige til den store side.

Du igang med en str. s. :)

Yt

Tineke sagde ...

Ja, prøv en vask, eller en lille tur i tørretumbleren, for den er ellers hammerflot til dig, farven ligeså!

Annette sagde ...

Ja, den er virkelig flot.... prøv Tinekes forslag, det hjælper måske - ellers må du ha gang i pindene igen...

Strikkeheksen sagde ...

Wouw, hvor er den flot - og sikken en FANTASTISK farve ;-)

Synes den er ret velsiddende, men det er måske fordi, jeg ikke ved, hvor tæt den egentlig skal sidde - men så må du jo strikke en small, hvis du er rigtigt utilfreds ;-)

Birthe sagde ...

hold da op hvor er den blevet flot , super smuk i den turkise farve :-)
Jeg må vist hente min op af strikkekurven igen .... en skam den er for stor til dig , men tørretumbleren hjælper nok på det ...

Lis sagde ...

Det er en rigtig flot farve du har valgt. Jeg kan også godt lide Model Edith, men at den var så lang var jeg ikke klar over. Flot det er den og ja, jeg håber du får den til at falde på plads efter en vask og måske lidt varme.

Kh. Lis

Lis sagde ...

Det er en rigtig flot farve du har valgt. Jeg kan også godt lide Model Edith, men at den var så lang var jeg ikke klar over. Flot det er den og ja, jeg håber du får den til at falde på plads efter en vask og måske lidt varme.

Kh. Lis

FruSøglimt sagde ...

Hej med dig.
Tak fordi du kiggede forbi min blog. Håber du kommr forbi en anden god gang. Hvor er Edit flot. Den klær dig godt. Håber du får str.til at passe efter vask.
Anni

Trillemor sagde ...

Jeg kan godt se hvad du mener, men den ser lækker ud og farven er skøn og klæder dig godt, det vil sikker være fint med et matchende bånd, så må du vise et før og efter billede;-)

Lea sagde ...

Håber en vask og en lille tur i tørretumbleren hjælper på størrelsen, for hvor er den da flot!!!

Irene sagde ...

Den er vel nok blevet flot og i en skøn farve:-)

Mette Glerup sagde ...

Hvor er den flot!
Bruger du normalt str. M? Kan godt se, at den nok var bedre en str. mindre...
Jeg regner med at få Ellen Holms mønstre i butikken en af dagene, og denne er helt klart min favorit :o).
Håber du løser problemet..

Berit sagde ...

Den er vel nok flot i turkis!

Håber du får den til at passe - ellers må du jo have en ny på pindene....

duBedåre sagde ...

Så lekker og deilig tunika! Herlig farge. Og bare 165g garn? Må være lett som et vindpust å bære...

God strikkehelg!

Nina Wegner sagde ...

Den er blevet rigtig flot. Du har ret med hensyn til størrelsen, men det er altså også det sværeste ved at strikke efter opskrifter. Man ved ikke om man rammer rigtigt.Jeg tænker, sælg den til en god veninde, som passer størrelsen - og strik så en mere i samme model, samme farve.... men det er nok ikke så sjovt? Den er bare så SMUK!

Dorthe ◕‿◕ sagde ...

WOW hvor er den flot, lækker farve der klæder dig rigtig godt ◕‿◕
Hav en rigtig god weekend.
Knus fra
Dorthe ◕‿◕

Dorte sagde ...

Sød tunika, der klæder dig :-)

Losarinas mor sagde ...

Respekt !
Men str S er vist din størrelse:-)
Skøn farve!