fredag, august 12, 2011

Hjemme igen

Vores ferie gik i år til Gardasøen og da vi havde solgt vores campingvogn sidste efterår, havde vi denne gang
lejet en mobilhome. Det er bestemt ikke sidste gang vi prøver det, hvilken luksus, udsigt til søen og en mobilhome med aircondition, 2 toiletter ( til 3 pers.) og tv....jo det var luksuscamping og vi nød det helt vildt.

 Det skæve tårn i Pisa, vi så det for 16 år siden og det er stadigvæk skævt, hvilket jeg syntes er godt.  Der var meget varmt i Italien og vi trængte også til sol og varme.


Efter Italien gik turen til Colmberg Burg i Tyskland, en rigtig gammel borg der var indrettet som hotel, her overnattede vi i 2 dage og oplevede, hvordan det var at have meget højt til loftet. Det var meget specielt at gå rundt i de mørke og gamle gange.

Inden turen gik hjemad mod Danmark, havde vi en overnatning i Berlin. Jeg var selv i Berlin i 1982 og meget har ændret sig siden dengang, blandt andet er en mur væk. Overalt var der gjort klar til jubilæum, da det i morgen er 50 år siden man byggede muren, i dag er muren markeret med brosten, så det er synligt hvor den har stået.

6 kommentarer:

Lin sagde ...

Lyder laekkert med saadan en tur. Mobilhome kunne jeg ogsaa godt taenke mig at proeve engang. Har hoert at de skulle vaere rimelige at leje i Tyskland.
Varme, ja det har vi da saa sandelig brug for.
Stikker selv en uge ned i morfars pool med pigerne for at kunne lufte sommerkjolen. I gaar havde vi 9 grader brrrrrrrrr.

Trillemor sagde ...

Det lyder som en skøn ferie. Jeg er kommet meget i Berlin som barn og ung, da mine forældre har venner der, det er en skøn by og sikken en forandringe den har taget efter muren faldt:-)

Annette sagde ...

Det lyder som en skøn ferie... Med dejlig varme... Herhjemme er der ligesom lidt køligere...

Tineke sagde ...

Lyder skønt! Det er dejligt med noget varme, der tankes batteriet op til den kommende efterår / vinter.

Susses spindehjørne sagde ...

Velkommen hjem. Glæder mig over at I har haft sommersol og varme, for det har vi ikke set meget til herhjemme, denne sommer.

Lis sagde ...

Det lyder som en skøn ferie. Vi var også i Italien og ja det er rart med sol og masser af varme. Tror vi alle trænger til det.

Kh. Lis