onsdag, august 31, 2011

Den blev ganske god!

Endnu en vest er færdig til samlingen, jeg elsker jo veste. Planen var, at den skulle være mit ferie projekt i Italien, men det var altså for varmt at strikke. Den er ganske enkel, består af glatstrikning og retstrikning og sluttes af med hæklenålen i kanterne. Garnet er noget elastisk, hvilket gør, at den sidder perfekt, da modellen er lidt kropsnær.

Faktaboks:
Opskrift: Tysk opskrift (købt på en ferie i 2009)
Garn: 5 ngl. Linarte fra Lana Grossa farve 014
Pinde: Strikket på pind 4
Hot or Not: Jeg er allerede glad for den, dog kunne jeg godt være træt af, at skulle strikke forstykke og bagstykke for sig, nu hvor man er så vant til, at strikke på rundpinde og undgår for meget sammensyning.

4 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

En fin lille sag ;)
ja, vi har hurtigt vendet os til at strikke på rundpind og ingen montering.

Yt

Uldbegavet sagde ...

Den er vel nok fin og sidder virkelig flot på dig.
Jeg foretrækker også rundpinde og så lidt montering som muligt.

Strikkeheksen sagde ...

Supersød vest/top, der sidder lige i skabet :-) Jeg strikker altid på rundpinde alligevel, selvom opskriften siger noget andet ;-)

lykkefanten sagde ...

Den ser lækker ud, og den klæder dig rigtig flot!