tirsdag, juni 21, 2011

Det sorte Halve Kongerige



I går aftes blev jeg færdig med min sorte udgave af Det halve Kongerige og jeg er godt tilfreds med det endelige resultat. Det var faktisk en større udfordring, at tage nogle billeder af sjalet, sort er ikke så let at fotografere. Nu har jeg haft det på lidt i eftermiddag og nydt det smukke mønster, senere skal det pakkes sammen og sendes til Nordjylland, der ved jeg, at sjalet vil få det godt :-)

Faktaboks:
Opskrift: Det Halve Kongerige
Mål: 180 x 82 cm
Vægt: 160g
Pind: Addi rundpind 4 - 80 cm
Garn: Isager Alpaca 1 og Rasmillas Ynglingsgarn
Bemærkninger: Sjalet er strikket i en tråd Isager Alpaca 1 og en tråd Rasmillas Ynglingsgarn, selve yderborten har jeg strikket i en tråd Ynglingsgarn.

19 kommentarer:

Mariann sagde ...

Hvor er dit sjal blevet flot !
Det må helt sikkert vække begejstring hos modtageren :-)

Garn, hund & kat sagde ...

Det er godt nok blevet fint :-)

Pia sagde ...

Meget, meget smukt. Den kommende ejer kan kun blive glad.

Karen sagde ...

Super flot! Og ja, sort er jo ikke såå let at strikke i - man kan da ikke se maskerne :) så endnu mere respekt, så flot det er!

Irene sagde ...

Det er blevet et smukt sjal!

Angelikas quilts and knits sagde ...

Flot og meget elegant :-)

Berit sagde ...

Flot, flot, flot.

Vi strikker "modsat"...Er netop ved det hele kongerige i hvid!

Strikkefuglen sagde ...

Super flot sjal du har lavet. Håber der er en der bliver meget glad.

Lis sagde ...

Det er godt nok blevet rigtig flot. Kan godt lide sjaler med sådan en kant. De er så smukke.

Kh. Lis

Sylvia sagde ...

Det er blitt et superlekkert sjal. Og tenk, så skal du gi det bort! Vedkommende som får det, må være verdens heldigste!

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det blevet flot i sort - og jeg kan tænke mig til, hvor besværligt, det har været at fotografere :-) Skøn gave at give :-)

lykkefanten sagde ...

Det er rigtig smukt, det sjal. Jeg må indrømme, at jeg absolut bedre kan lide din smukke, mørke version end de lyse man ofte ser, men det er jo en smagssag.

Balles Bazaar sagde ...

Hvor er det bare flot dit halve kongerige. Ved du hvor jeg kan finde opskriften?

LivM sagde ...

Så smart å strikke sjal av teppemønsteret. Nydelig ble det!

Anonym sagde ...

Hvor er det smukt Bebber. Det vil jeg glæde mig til at bære, og mine tanker - ja, det ved du hvor de er. Jeg havde det andet smukke sjal på mange gange i de 6 uger, og der var altid positive blikke, kan du tro.:):) knuser

Anonym sagde ...

Jeg kan godt forstå sjalet hedder "Det halve kongerige". Den lykkelige:):)

TiboDebora sagde ...

Det er rigtig flot sjal ;)

TiboDebora sagde ...

Hej, det flotte sjal, hvor kan man ellers købe opskriften henne? Kunne godt tænke mig at strikke det, rigtig flot sjal - Mvh Tibo

Anonym sagde ...

Sikke flot det er
Når du laver sjalet af det halve kongerige hmmm er det ud fra det hele babytæppe? eller er der et spicelt opskrift? til sjalet