mandag, september 20, 2010

Marie

Endelig blev  Marie færdig, der er hæftet mange tråde og den er vasket og helt tør og venter nu på, at blive sendt nordpå til en lille niece.
Det er en skøn tunika/kjole at strikke, jeg valgte at lave lidt flere knopper på min udgave af kjolen og jeg har lavet den afsluttende del forneden lidt længere, ved at lave det strikkede som selve bærestykket, ellers er der ingen ændringer.
Garn + opskrift er købt her hos Rasmilla, knopperne er strikket af rester af strømpegarn, som jeg havde liggende.

15 kommentarer:

Tineke sagde ...

Den er da blevet rigtig sød! Der er en pige som nok bliver rigtig glad for sådan en fin kjole...

Go' mandag :)

Garn, hund & kat sagde ...

Hvor er den blevet fin, der må blive glæde hvor den kommer frem :-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hvor er den flot, det ser rigtig godt ud med den eksta kant forneden.

Jytte sagde ...

Den kjole er jeg bare vild med, flot flot er den ... jeg har jo et barnebarn der elsker at have kjole på, så måske skulle jeg lige ind og kigge hos Rasmilla :o)
KH Jytte

Annette sagde ...

Den er rigtig sød...Fin effekt du har fået lavet forneden...

Vilma sagde ...

Nydelig , sikken et arbejde med alle de knopper..:-))

Lin sagde ...

Hvor er den bare soed. Det giver et godt sammenhaeng at du har startet og sluttet med de samme striber. En rigtig glad kjole.

Ulla-Bella sagde ...

Det var en nydelig kjole. Flott med prikkene:)

emmy sagde ...

Hvor er den tunika bare superflot og ingen tvivl en lille pige, som bliver glad :))

Jane sagde ...

Nøøj hvor er den sød. Det ser virkelig flot ud med den fine kant du har lavet forneden:

Merete sagde ...

Den kjole er bare så sød. Jeg har også strikket den.

Citronmoster sagde ...

Hvor er den fin. Overvejer at strikke den, men jeg hader at hæfte ender ;-)

Beate sagde ...

Så søt og morsom den der var :)

strikkeentusiasten sagde ...

Helt utrolig flot det er hvad den er.

Kanten forneden gør lige det sidste, giver en bedre sammenhæng på mønsteret.

duBedåre sagde ...

Nydelig! Glade flotte farger. For en heldig liten jente.

(o: