onsdag, september 29, 2010

Bolero i efterårsfarver

I går blev jeg færdig med denne rundstrikket bolero. Det er en bestillingsopgave til min svigermor, håber virkelig at den kan bruges. Jeg syntes selv, at den er blevet helt fantastisk god. Da det er en rundstrikket model, kan det være svært at se forskel på, hvad der er krave og bagstykke, derfor har jeg broderet et lille stykke i nakken, med råhvid uldgarn, så der ikke er noget at tage fejl af.

Faktaboks:
Opskrift: Onion (opskriften var i Familie Journalen i 2009)
Garn: 1 tråd brun Opal strømpegarn + 1 tråd BeBe Color Lang yarns
Pind: rundpind nr. 6 (80cm)
Hot or Not: Det var en let opskrift at strikke efter. Jeg ved at den også kan strikkes op i mohairgarn, men jeg ville prøve noget andet og syntes også, at jeg er kommet frem til et meget bedre udtryk. Farverne i garnet er så flotte, rigtig efterårsfarver.

5 kommentarer:

Mariann sagde ...

Den kan jeg godt forstå du er tilfreds med, den er superfin ! :-)

Irene sagde ...

Det er blevet en rigtig flot bolero. Den ser også dejlig varm ud:-)

kludemutter sagde ...

Den ser smart ud.
Flotte farver den er i ;)

Yt.

strikkeentusiasten sagde ...

Hvor er det en lækker sag til din svigermor, og i en rigtig dejlig farve.

Lin sagde ...

Laekker efteraarsfarve. Den skal hun nok blive glad for. God idé med det lille maerke, for det er altsaa nogle gange ikke nemt at se op og ned paa det.