fredag, juni 18, 2010

Sommer

Nogen gange hjælper det, at gå lageret igennem. Jeg var inde i en periode, hvor jeg ikke rigtig kunne finde den model jeg ville strikke. Så var det, at jeg fandt garn og opskrift på Serafias sommer fra Geilsk, købt for 3 år siden. Tid til strik har der været nok af, så her er den så.

Faktaboks:
Model: Serafias sommer fra Bente Geil
Størrelse: Strikket i str. S
Garn:  180 g Gepard soft bomuld
Pinde: Strikket på rundpind nr. 3 - 80 cm
Ændringer: Jeg har forlænget min.
Hot or Not: Jeg kan godt lide modellen, den fremhæver figuren, men jeg er ikke tilfreds med ærmerne, de "flanner" jeg vil prøver at samle den lidt, kunne godt bruge en ri-tråd rundt omkring ærmet. Det er godt at jeg forlængede den, ellers ville jeg gå og rykke ned i den. Garnet er dejlig blødt og super at strikke med. Normalt er jeg en str. M, men erfaring har vist at jeg skal gå en strørrelse ned i det meste strik.

14 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den sidder rigtig flot på dig, og farven er utrolig smuk.

KH Tina

Sidsel sagde ...

Så fin, jeg er enig i at den satt godt, men skjønner hva du mener med ermene. Du kan kanskje ha en kortermet t-shirt under? Eller håpe på sol og varme for da er det greit at den er litt:-)
Ønsker deg ei riktig god helg.

Sanne B. sagde ...

Hold da fast, den sidder altså godt på dig Bebiane. Din ål !!!!
kram
SanneB

Tineke sagde ...

Den ser søreme da superflot ud på dig! Nu mangler bare SOMMERvejret (hvor bliver det dog af?).

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er bare rigtig flot til dig.

Trillemor sagde ...

Det er faktisk en rigtig køn model, men jeg kan godt forstå du har valgt at lave den længere, det ville jeg nok også have gjort. En dejlig farve du har valgt at lave den i.

Tris sagde ...

Wauw.... jeg har efterhånden set den model på rigtig mange forskellige kropstyper, og hver gang har jeg tænkt "hrrrmmmm...." Men hold da op hvor ser du ski' godt ud i den :o)

Annette sagde ...

Flot model og flot strik... Du er sørme hurtig på pindene...

Bodil sagde ...

Så flott den var, og så godt du kledde den :)

Lin sagde ...

Laekker laekker. Gennemgaaing af lager kan vaere en god ting. Tror du ikke at aermerne vil arte sig efter et par vask. Paa billedet ser det perfekt ud. Laekker farve.

Bebiane sagde ...

Tak for jeres søde hilsner. Blusen skal selvfølgelig lige vaskes og så vil jeg bagefter vurdere, hvad jeg skal.

Siren sagde ...

Hei hei! Og så koselig at du la fra deg spor på bloggen min:) Utrolig fin topp du har strikket her, blir helt imponert. Er ikke særlig flink på mønster bortsett fra rett og vrang:) Det er herlig med helg, og jeg har fått strikket en hel masse i løpet av dagen - mest etter at tulla er i seng:) Fortsatt god helg til deg!

strikkedilla sagde ...

Nydelig topp. Denne likte jeg veldig godt, og nydelig farge da.

Beate sagde ...

Nydelig topp, i en utrolig fin farge!