søndag, april 11, 2010

Strikkende hold-ved-montør


I disse dage er det ikke meget jeg får strikket, når jeg også skal passe mit erhverv som hold-ved-montør. Sikre at måltiderne kommer på bordet og at sønnike får moralsk opbakning til hans stil, der skal skrives i hånden. Med hensyn til maden, så går det over al forventning, jeg har i god tid lagt i fryseren af diverse færdigretter og vores gamle microbølgeovn er ikke til at undvære. Papkrus og tallerkner er en stor hjælp, for der skal vaskes op i brusekabinen på gæstetoilettet....jo man kan meget, når det gælder, det handler om at kunne se løsningerne :-)
Men jeg er nu også god til at gemme mig bag bjerget af papkasser, finde min plads i sofaen og strikke helt lydløst på mit sjal fra Rasmilla.

4 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Godt at det går over igen, hva´? Så du ikke skal sidde og gemme dig bag kasserne for at strikke - iøvrigt sjovt billede ;-)

Lin sagde ...

Det erda godt at du kan snyde dig til fem minutters strik bag en papkasse hihi. Bare roligt, alt faar en ende, og saa skal der kokkereres og strikkes hihi.

Lona sagde ...

uha, dette giver mig flash-back, vi lavede også nyt køkken i efteråret og jeg syntes det var en sej omgang. Opvask i håndvasken på badeværelse, rigtig mange rugbrødsmadder og rod, rod, rod over det hele. Men hold da op, det var det hele værd! Vi er så glade for det nu.

Annette sagde ...

Din historie minder om da vi for mange år siden renoverede vort hus - da havde vi lavet "køkken" i stalden, med afløb i en spand, komfur i "grisestien" og havebordet i en anden "sti" - det virkede og er idag sjovt at tænke tilbage på... Alt kan lade sig gøre, når man ved det bliver bedre...