torsdag, april 01, 2010

Det sønderjyske kaffebord

Vi erkender det klart, vi kan godt lide kage i vores familie. Jeg er selv mest til tørkager, mens de to herre er til flødekager. I dag skulle turen gå til Padborg, hvor der er det skønneste sønderjyske kaffebord, serveret.
 Det halve af Danmark havde åbenbart fået samme ide,  de skulle gøre handel ved diverse grænsebutikker og have fyldt op til forårets fester, vi sad i kø i ½ time, før vi kunne komme frem til Købmandsgården, med familie i Nordjylland er der altid en indkøbsseddel fra det Nordjyske. Endelig efter en hektisk tur med indkøbsvogn blandt mange mennesker, kunne vi så køre videre til vores egentlige mål nemlig Oldemorstoft sønderjysk landbrugsmuseum, der i anledningen af påsken havde stort Sønderjysk kaffebord.  Det var så godt, dejlige lækre kager og super venlig betjening og vi sad midt i mellem gamle ting, fra da oldemor var barn. Det skal vi helt bestemt prøve igen.

6 kommentarer:

Fru Larsen sagde ...

Det lyder rigtig hyggeligt. Dog påske til dig.

Fru Larsen sagde ...

Jeg mente god påske.....

Annette sagde ...

Lækkert og flot kagebord... Håber I havde en god tur...

Lin sagde ...

Joesse et kagebord. Der er INGEN der kan bage kager som jyder. Naar jeg ser det kagebord smutter jeg i tankerne til eftermiddagskaffe hos min dejlige moster og joesses hvor faar jeg hvemve. Nyyyyyd det. Og rigtig god paaske fra en kagesyg paa slankekur.

nettie sagde ...

Årh, hvor var det en skam vi ikke var hjemme, da i var hernede i fredags, men da "joskede" vi rundt i Legoland. Har faktisk aldrig selv prøvet at deltage i museets store synnejyske kaffebord, men det lader det til at vi hellere må få gjort.
Næste gang i skal til grænsen i nogle helligdage, så husk at ex. Fleggaard har døgnåbent, så det måske kan være en fordel at tage derhen EFTER kaffebordet ;O)

kh
nettie

Fynpige sagde ...

Hi hi ...tak for din hilsen ang. løb. Og så skulle jeg jo lige se din blog....og et væld af lagkager vælter ud af bloggen !! smile