lørdag, marts 03, 2007

HJÆLP DET RULLER!!


Hjælp kanten ruller for mig, hvad kan jeg gøre? Jeg strikker på en trøje, i det uldgarn som jeg købte sidste år hos Irene (Uldgaarden). Jeg ved ikke helt hvad jeg har gjort forkert, jeg har strikket en kant på pind 3 i retstrikning og derefter gået op på pind 3½ og fortsat i glatstrikning. Nu er bare spørgsmålet om jeg skal trævle op igen og prøve med større pind til kanten eller om, det er noget der retter sig, når den bliver skyllet op. Hvem kan hjælpe?

4 kommentarer:

LiseStrik sagde ...

Desværre kender jeg ikke svaret Bebiane. Men jeg er spændt på om andre gør, for jeg har samme problem med en babytrøje jeg er i gang med. Jeg har dog ikke skiftet pinde størrelse, så det er ikke det der gør det.
KH Lise

Tris sagde ...

Hej Bebiane.

Det "problem" har jeg også mødt før. Men det retter sig, når du får monteret og vasket..... så tag det bare roligt :o)

Bebiane sagde ...

Hej Lise og Tris
Tak for hjælpen, jeg prøver at strikke videre.
Kh. Bebiane

Dorthe sagde ...

Hej Bebiane.
Jeg synes aldrig at 3 retpinde er nok til kant, så jeg laver ekstra for at den ikke ruller.
Super lækre farver :-)

Knus fra
Dorthe

Ps. Er du startet på jobbet? Fortæl fortæl...