torsdag, februar 15, 2007

Smukke riller

Her er mit næsten færdige halstørklæde, jeg er blevet vild med disse riller.
Jeg strikker med to tråde Jubilæumsgarn på pind 3½.

Slå 30 m op eller den bredde man ønsker på halstørklædet.
1. pind * 2r, 1dr r, 1 vr *
Gentag fra * til der er 2m tilbage, 2r.
Fortsæt med denne pind, til tørklædet har den ønskede længde eller der ikke er mere garn.

Det er et meget let mønster og jeg har fundet opskriften her. rul lidt ned af siden og du kommer frem til opskriften.

4 kommentarer:

Jane sagde ...

Det ser lækkert ud. Tak for opskriften.
Kh Jane

Mona Dalgaard sagde ...

smukt tørklæde. let og flot mønster.Jeg siger også tak for opskriften.

Dorte sagde ...

Ja, det er da en flot "rib" ... den ku´ jeg godt finde på at prøve.

Tak for opskriften.

Og garnet er i øvrigt også ret nydeligt !

kh Dorte

Helle from Denmark sagde ...

Nums. Rigtig fede farver i det garn. Det giver det lige et rigtigt godt pift!!:-)