lørdag, november 11, 2006

Agnes er færdig!



Ja så blev jeg færdig med min Agnes, strikket i Noro Silk Garden fv. 211. Men jeg er ikke helt 100% tilfreds med hende ( endnu ). Ærmerne er ikke rigtige, de hænger og det skal de ikke, de skal sidde mere lige på skulderen. Og så er de også lidt for lange.
På mandag, når der er ro i huset, vil jeg sætte nåle i og så må jeg hen til symaskinen og få bragt det i orden.
Foran virker det også, som om at forstykkerne vil dreje/snor sig, her vil jeg se om jeg kan presse mig fra problemet.
Bortset fra disse små-fejl, så er jeg stadigvæk helt vildt med garnet, især kan jeg godt lide, den ujævnhed i farverne, der kommer frem på både ærmer og forstykket. Garnet er noget ujævnt og hvis man ikke er til den slags garn, skal man nok ikke strikke i Noro. Jeg nød at strikke i dette garn og har planer om mere.

4 kommentarer:

Lene Z. sagde ...

Hej Bebiane,
Sød Agnes. Hvor mange nøgler har du brugt?

The Silent Knitter sagde ...

Hej Bebiane

Hvor er den blevet flot, din Agnes. Ja Noro garnet er specielt at strikke af ... men rigtig flot virkning med farver og de glidende farveskift. Jeg håber du får de sidste tilretninger foretaget,så du bliver helt tilfreds
Kh Hanne V

Dorthe J. sagde ...

Hej Bebiane.
Hende Agnes er blevet super flot ;-)
Knus fra
Dorthe

Bebiane sagde ...

Hej Lene Z.
Jeg har brugt 7 ngl. og den er strikket efter str. S ( jeg er en str. M )
Jeg har strikket på pind 4½.
Kh. Bebiane