mandag, oktober 23, 2006

Efterårsferie i Disneyland Paris


Endelig blev det efterårsferie, ventetiden var også ved at være lang. Søndag var bilen pakket og vi kørte mod det franske. Målet var Disneyland, vi boede på hotel Sequoia Lodge, et dejligt hotel, hvor vi kun havde 5-10 min. gang til selve Disney parken.
Disneyland er et paradis for børn og deres forældre, Rasmus nød at se alle de kendte figurer og vi fik hilst på både Fedtmule og Anders And og mange flere. Der er gjort meget ud af det og hele parken virker som et eventyr at gå i. Desværre er der mange butikker, der lokker turisterne med farvestrålende Disneyfigurer og tøj, og det kan være svært at modstå.
Dyrt ja det er det, men det var vi godt klar over, derfor så vent hellere et år med at rejse dertil, og spare op til lommepengene. Desuden var vi glade for, at vi havde ventet til Rasmus er 7 år, før vi tog af sted, for parken er stor og der bliver gået meget og tit kunne der være lang ventetid ved de forskellige forlystelser. .


Buzz Lightyear er Rasmus´ helt store idol og han var inde og besøge ham flere gange. Vi syntes alle at det har været en rigtig god ferie i Disneyland og er sikker på, at vi kommer tilbage igen, når der er gået nogle år.


En dag i Paris

Efter et par dage i Disney-land, syntes vi at nu skulle turen gå til Paris. Først tog vi hen til Eiffeltårnet, det 320 meter høje tårn er et smukt symbol på Paris. Det er helt fantastisk. Vi tog hele vejen op og oplevede en meget smuk udsigt, jeg skulle bare ikke kikke ned, for hold op hvor der var langt ned. Selve tårnet står på en stor og åben plads og jeg kunne blive ved, med at stå og betragte det.
Så sejlede vi på Seinen og videre til Notre-Dame. Denne smukke katedral var især sjov for Rasmus, for han kunne genkende bygningen fra Disneys historie om "Klokkeren fra Notre-Dame". Da vi trådte ind i denne enorme katedral, føltes det, som tiden stod stille. Jeg mærkede en ro, der var så smukt derinde og vi satte os ned og nød mosaikvinduerne, som havde et utroligt smukt farvespil.
Vores tur i Paris sluttede af på Champs-Elyseés, sikke en gade, masser af trafik og meget dyre butikker, som jeg valgte at se udefra. Triumfbuen fik vi også set, den virker så magtfuld, som den står den for enden af Champs-Elyseés og det er forståeligt, at franskmændene har store patriotiske følelser for denne bygning.



Besøg hos Tutto


På vejen hjem og når vi nu var på de kanter....eller næsten, så skulle jeg da forbi Tutto. Nu er det jo ikke sådan, at jeg står og mangler garn!!! men da jeg kom ind i denne butik, havde jeg fuldstændig glemt alt om mit eget lille private garnlager i Brørup. Wauuu siger jeg bare, der var så meget dejligt garn og til super-priser. Opal garn til 2 euro, så kan alle vist være med.


Her ser i min sæk, det blev da til noget. Min mand prøver altid at handle lidt på prisen og vi fik da også 10% på garnet og to sæt strømpepinde, en hel flot rabat. Personalet hos Tutto var så søde og jeg skulle hilse jer alle i Danmark.


Her er garnet lagt ud til fotografering, det er så flot altsammen og det var meget svært at vælge.

En dejlig ferie er slut og vi er fyldt med spændende oplevelser. Og vi vender tilbage, det er ikke sidst gang, at vi har besøgt Disneyland og Paris.

3 kommentarer:

kirstens strik sagde ...

Hvor dejligt at I havde en skøn ferie, som man kan tænke tilbage på med glæde.

Og du er da vist også kommet på din bekostning, hos Tutto:-) Lækkert, lækkert garn, er næsten helt misundelig....på den gode måde.
Knus Kirsten

Dorthe sagde ...

Hejsa
wauw det ser helt vildt lækkert ud det fra TUTTO. men jeg kender ikke denne forretning og jeg er ikke blevet meget kogere af dit link. Fortæl noget mere om stedet så er det da et oplagt sted at køre forbi hvor man alligevel er på vej gennem Europa

Dorthe J. sagde ...

Hej Bebiane.
Det lyder/ser ud til at I har haft en rigtig dejlig tur, og uha nogle lækkerier du har fået med dig hjem :-)
Knus fra
Dorthe